הילדים שלנו הם כמו ספוג, שמסוגל לספוג עוד ועוד ידע, אנחנו צריכים לבחור עבורם את התכנים הנכונים שיעניקו להם ערכים, דרך ארץ ואינטליגנציה רחבה בשלל תחומים.

לנתב את דרכם של הילדים לדרכים ראויות

המטרה היא לקנות ספרים לילדים שהם בעלי מוסר השכל, שהילדים יזכרו לאורך שנים רבות לפחות חלק מהכתוב בספרים הללו בזכות חותם שהשאירו להם, השקפת חיים מעניינת, דמות שביצעה פעילות יוצאת דופן בתחום עיסוקה ועוד.

הורים המעוניינים לגדל דור ערכי, מנתבים את דרכם ורוכשים עבורם ספרים לילדים המספרים מקרים כאלו ואחרים המראים לילדים מהי הדרך הנכונה, איך כדאי להתנהג בסיטואציות שונות בחיים, ללמוד ממקרים שקרו בעבר ולגבש דרך חשיבה מושכלת ומלאת תובנות.

פתרון בעיות אישיות של ילדים

כל ילד נתקל מעת לעת בבעיה הקשורה לנושאים חברתיים כמו לדוגמה כשאין לו חברים או בעיה של פחדים . ההורים משוחחים עם הילד, מסבירים לו מה כדאי לו לעשות ואיך לפעול, לא תמיד הם מצליחים לרדת לעומקי ליבו כך שיעשה פעולות מסוימות שיפתרו את הבעיה.

לעומת זאת, הורים שרוכשים ספרים לילדים המדברים על הבעיה הספציפית ומציעים לילדים בהיסח הדעת לקרוא ספר זה, יוצרים בו זמנית כמה פעולות חשובות. הם גורמים לילד לקרוא, יוצרים הזדהות שלו עם המקרה המסופר וכך נוצר אפקט חיובי המוביל לתוצאות של הנעה לפעולה עצמאית של הילד.

כל ילד לומד דרך הספרים איך להתמודד עם מצבים שונים בחיים, הספר מעניק לו כוח לגבש חשיבה ולבצע מעשים שללא קריאת הספרים, הוא לא היה אפילו חושב עליהם, שלא לדבר על לבצע.

דוגמה אישית

אחת הדרכים החשובות בחינוך היא הצבת מטרות לצורך התפתחות אישית . מודל החיקוי יכול להיות אחד ההורים העוסקים בתחום מעניין, סבא או סבתא שביצעו בצעירותם פעילות מרתקת בתחומי החינוך, המדע או כל תחום אחר. או לחילופין אדם מוכר שהשפיע מאד בעשייה שלו . איש צבא משכמו ומעלה, מצביא דגול, חוקר בתחום שהילד אוהב לדוגמה אסטרונומיה או כימיה.

כדי לנתב את דרכם של הילדים ולהעשיר את רמת הידע הכללי והפרטני שלהם, כדאי לרכוש עבורם ספרים לילדים בנושאים ייעודיים שיעמיקו את רמת הידע וירחיבו את האופקים שלהם בנושאים מסוימים כמו מדע, היסטוריה, גיאוגרפיה, סיפורים על גדולי המדינה והעולם וכו'.

שיתוף עם ילדים אחרים

ההשפעה של הספרים על הילדים היא לטווח הארוך. במקרים רבים, הילדים מספרים איש לרעהו על נושאים מרתקים שעליהם הם קראו בספר זה או אחר. מבטי השתאות של החברים אומרים הכול, הם מבינים שגם להם כדאי להעמיק את הידיעות שלהם בנושאים הקרובים לליבם וכך הם מחליפים ביניהם את ספרי הקריאה וכולם מחכימים ומעשירים את אוצר המילים שלהם.

ערכים ודרך ארץ לילדים

אנחנו כהורים נקצור את מה שנזרע וכדי לסלול את דרכם של ילדינו לדרכים טובות, חשוב שנעניק להם את האהבה לקריאת ספרים. כשהם יהיו גדולים, הם יודו לנו על כך.